We zijn al ver, maar samen gaan we voor meer!

We zijn al ver, maar samen gaan we voor meer!
Wim Claes

Drie maanden na de dakbrand durven we opnieuw dromen. Dankzij jullie steun haalden we al €3.830 op, maar we zijn er nog niet.

68 donaties
16%
€ 3.830 van € 24.500 ingezameld

Tweede oproep – Samen gaan we verder!

Beste ouders, vrienden en sympathisanten,

Drie maanden na de dakbrand staan we recht en durven opnieuw dromen. De sombere doeken op het hekwerk maakten plaats voor kleurrijke tekeningen vol hoop, gemaakt door onze kinderen. Tussen de klavertjes vier in hun kunstwerken schuilt ons geloof in geluk en een nieuwe start.

Dankzij jullie steun haalden we al €3.830 op – een fantastisch begin! Maar we zijn er nog niet.
Onze verbindingsouders (ouderraad) en het schoolteam zetten de crowdfunding verder om de heropbouw van onze school te ondersteunen. Zo geven we onze kinderen hun veilige, fijne plek terug.

Wil jij meehelpen om ons doel te bereiken?
Elke bijdrage, groot of klein, brengt ons dichter bij een toekomst vol kleur en warmte.

Bekijk ook de reportage op RTV 

Samen maken we het verschil – dankjewel voor je steun!

Updates

  • op 23-11-2025

    Samen gaan we verder!

    Beste ouders, vrienden en sympathisanten,

    Drie maanden na de dakbrand staan we recht en durven opnieuw dromen. De sombere doeken op het hekwerk maakten plaats voor kleurrijke tekeningen vol hoop, gemaakt door onze kinderen. Tussen de klavertjes vier in hun kunstwerken schuilt ons geloof in geluk en een nieuwe start.

    Dankzij jullie steun haalden we al €3.830 op – een fantastisch begin! Maar we zijn er nog niet.

    Onze verbindingsouders (ouderraad) en het schoolteam zetten de crowdfunding verder om de heropbouw van onze school te ondersteunen. Zo geven we onze kinderen hun veilige, fijne plek terug.

    Wil jij meehelpen om ons doel te bereiken?
    Elke bijdrage, groot of klein, brengt ons dichter bij een toekomst vol kleur en warmte.

    Bekijk ook de reportage op RTV 

    Samen maken we het verschil – dankjewel voor je steun!

  • op 24-10-2025

    De experten doen er alles aan om de schadeclaim in kaart te brengen, we hopen hier tegen het eind van het jaar zicht op te hebben.  Gisteren hebben we de laatste noodoplossing uitgerold, dankzij https://www.airplus.be/ uit Zemst verwarmen we onze turnzaal nu tijdelijk met de nieuwste warmptepomp in zijn soort. 

  • op 18-10-2025

    Dankzij de inzet van het hele schoolteam, de verbindingsouders en de veerkracht van onze kinderen, zijn we blijven doorgaan.

    Al spelend onder een tent bij regenweer, gaat het spelen en leren met een glimlach verder.

    Intussen zijn alle kleine noodherstellingen uitgevoerd, zodat we tegen het Allerheiligenverlof min of meer normaal kunnen werken.

    Experten zijn druk in de weer om de schade volledig in kaart te brengen. Hiervoor worden zelfs plafonds aan de binnenkant verwijderd, zodat alles goed zichtbaar is. Er wordt hard, heel hard gewerkt, elke dag opnieuw.

  • op 05-10-2025

    Aan het eind van deze week, zal de onafhankelijke expert, de inboedel taxeren. Deze materie wordt dan overlegd met experten van de verschillende verzekeringmaatschappijen. De verwarming vooraan, wordt hopelijk deze week hersteld, er zijn meer problemen dan eerder voorzien. We hopen dat we voor de verwarming in de turnzaal snel een beslissing kunnen nemen zodanig dat die procedure ook gestart kan worden. 

  • op 29-09-2025

    Vandaag, zijn we weer een stap vooruit. Vip-clean is gestart, met de volgende stap in de voorbereiding van de expertise. Alles indoor opruimen en de verborgen schade zichtbaar maken. Een hele boterham. 

  • op 27-09-2025

    Op dit moment gaat onze focus naar de heropstart van onze verwarming in onze turnzaal en onze lagere school. De interventie in de lagere school is vlot realiseerbaar, die van de turnzaal levert iets meer kopzorgen. Alles komt goed. 

  • op 22-09-2025

    Dank u wel!

    Wat een ongelooflijk mooie start! In nog geen week tijd hebben 31 gulle gevers samen al €1.350 bij elkaar gebracht voor de heropbouw van onze school. 🏫💙

    Elke bijdrage – groot of klein – betekent een wereld van verschil voor onze leerlingen, leerkrachten en ouders. Jullie steun geeft ons niet alleen financiële ademruimte, maar ook het gevoel dat we er niet alleen voor staan.

    👉 Dankzij jullie kunnen we stap voor stap werken aan een veilige en warme omgeving waar onze kinderen opnieuw zorgeloos kunnen leren en spelen.

    Van harte dank aan iedereen die ons tot nu toe steunde! 🙏

    Samen zetten we onze schouders onder de heropbouw van onze school. 💪

op 19-09-2025 gestart
2541x bekeken

Actie georganiseerd voor:

Vrije Basisschool 't Goor & 't Goortje

Vrije Basisschool 't Goor & 't Goortje

Actie georganiseerd door:

Wim Claes

Wim Claes

68 donaties
16%
€ 3.830 van € 24.500 ingezameld

Donaties

  • Stan en Kaat Mentens € 100,00
    op 20-10-2025
  • Iryna Hramenko € 30,00
    op 20-10-2025
  • Anoniem € 10,00
    op 19-10-2025
  • Anoniem € 75,00

    Heel veel succes met de opbouw. Ons zoontje komt met veel plezier elke dag naar school. W… Heel veel succes met de opbouw. Ons zoontje komt met veel plezier elke dag naar school. Wat een team!

    op 19-10-2025
  • Anoniem € 50,00
    op 19-10-2025
Toon alle donaties
op 19-09-2025 gestart
2541x bekeken