Help de zwerfhondjes in roemenie

Help de zwerfhondjes in roemenie

Een goede vriend is naar roemenie gegaan om de zwerfhonden een beter leven te bezorgen. De kosten groeien boven hun hoofd.

 

Beste mensen, we hebben met een paar mensen eens de koppen bij elkaar gestoken en de halve nacht zitten brainstormen.

We hebben een realistische kostenraming gemaakt voor de bouw van een shelter, di e ook aan de verstrengde wettelijke normen voldoet. Zoals we reeds eerder lieten weten heeft men ons een termijn gesteld, waarbinnen het afgewerkt moet zijn. Deze uiterste datum ligt vast op 10 oktober 2022

De grond moest worden opgekuisd en vlak getrokken. De eerste fase van dit werk werd uitgevoerd. Hiervoor werd een kraan ingehuurd. Dagprijs € 520 en er is nog anderhalve dag werk. Wat het totaal voor dit werk op €1250 brengt. Dit is al een kost die vast ligt.

Dan moeten de beton plateau´s gegoten worden met een minimum dikte van 7cm. Op het nipst gerekend hebben we 5 mixers beton nodig (waarschijnlijk nog meer) waarvoor de prijs €1000/mixer is. Dus minimum €5000.

Voor er beton kan gestort worden moeten eerst de betonnetten aangekocht worden. We hebben bekeken welk formaat het goodkoopst uit zou komen en berekend volgens de oppervlakte. We zullen 50 netten aan 40€/net nodig hebben. Dit is een kost van €2000

De onderlinge kennels moeten wettelijk van elkaar gescheiden zijn door vast wanden. De berekening gaat uit van wanden van 1m hoogte opgewerkt met netten die gerecupereerd worden uit de oude shelter, evenals de bevestiginspalen. Ook hiervoor zijn betonnetten en beton nodig. Kostprijs 10€  netten en 2500€ beton.

Dan de winddichte wanden. Hiervoor werd gedacht aan de geïsoleerde panelen van de oude shelter en deze opnieuw op te bouwen zoals het ook daar was. Maar een verschil met het oude is dat we nu verplicht zijn de helft van de kennel te voorzien van een dak. Ook hier werd gekeken naar de goedkoopst mogelijke oplossing. Dakpannelen en hout, kostprijs €10680

Dakgoten werden niet mee gerekend. Die kunnen achteraf nog geplaatst worden.

De wet verplicht ook een dubbele omheining. Dit wil zeggen dat we 270m omheining, de nodige palen en minstens 1 poort extra nodig hebben. Prijs €2050

Er moet een aparte, afgesloten ruimte gecreëerd worden met koelkast, diepvries en spoelbekken, op het terrein. Wat betekend dat de elektriciteit en het water doorgetrokken moeten worden van het huis naar het terrein. Hiervoor zal een geul getrokken moeten worden. Diep genoeg ivm de vrieskou in de winter. Goed geïsoleerde leidingen moeten gelegd worden. Daar er geen riolering is, moet alle afvalwater, via een goot in een sceptische put (€2200) kunnen vloeien. Deze moet ook uitgegraven en geplaatst worden.

We zitten hiermee reeds op een totaal kostenplaatje van €25630

Dan hebben we alle klein materiaal zoals schroeven en vijzen nog niet mee gerekend. Net als de eventuele werkuren.

Met het ultimatum dat men ons gesteld heeft, heeft men ons de strop om gelegd. De tijd is veel te kort. 1ste probleem : We hebben het nodige geld niet.

Een 2de probleem : zolang er geen geld is kunnen we niet verder werken, terwijl de tijd loopt. Materiaal wordt niet geleverd als je niet onmiddellijke betaald.

Deadline is 10 oktober 2022 wat ons bij het

3de probleem brengt : de honden mogen ook slechts tot 10 oktober in de oude shelter blijven. Anders komt er een boete, die vast ligt op €9000 en bijkomend worden de dieren dan opgehaald en naar een publieke KILLING shelter gebracht. Maar, om het plaatje compleet te maken moet er dan ook nog €150 /hond aan afstandsgeld  betaald worden.

Wil je een de hond ook langer in leven houden, dan de wettelijke termijn tot euthanasie die 14 dagen is, dan kost dat je nog eens €60/maand/ hond.

We zitten dus in een onmogelijke situatie. Wat zijn de optie´s :

-Verder doen en kijken hoe ver we geraken. Wat we mogelijk ingezameld krijgen.

-Volledig stoppen met bouw van de nieuwe shelter en wachten tot de dieren worden opgehaald, met boetes en kosten tot gevolg, maar ook een bijna zekere dood voor alle dieren.

-Proberen om zoveel mogelijk dieren op korte termijn te herplaatsen, zodat deze het leven gered wordt. Hopen dat we dan tegen de uiterste datum bijna geen dieren meer over hebben.

Tijdelijke stop inlassen tot de boel deftig opgebouwd is en dan officieel opnieuw beginnen.

Wat lijkt ons de beste oplossing. Verder doen met bouwen. Eerst op halve grootte, met de quarantaine ruimte, materiaal ruimte, water en electriciteit, sceptische put. De eerste plateau gieten en de nutsvoorzieningen door trekken. Hopen dat enkele kennels leeg raken zodat die afgebroken kunnen worden en dan daar terug opgebouwd. Als we het aantal dieren kunnen reduceren naar ongeveer ⅓ dan lukt het misschien wel. Intussen moeten we wel noodgedwongen elk nieuw dier weigeren.

De termijn die ons gesteld werd, op de slechts mogelijke tijd, doet ons de das om. Het oorspronkelijke plan om eerste terrein in orde te krijgen, waar reeds mee begonnen is, dan de nutsvoorzieningen doortrekken, eerste deel gieten, afbreken op de oude en weer opbouwen op nieuw terrein en dit in fasen zodat we tussenin de middelen konden verzamelen om verder te doen,wordt onmogelijk door de gestelde termijn. Zoals het er nu voor staat staan al onze dieren op de "KILLING LIST"

onze eerste oproep is dus " help aub met hun levens te redden en adopties. Promoot de dieren, deel ze aub zoveel mogelijk. Hoe meer er weg raken hoe meer kans van slagen de nieuwe shelter heeft. We hebben jullie hulp héél hard nodig nu.

Onze dank en de dank van alle geholpen hondjes is immens groot 🐕💕

Updates

Loading...

Collectors

Loading...
Started on 28/07/2022
Viewed 2977x

Fundraiser organised by:

steffi van leeuwe

steffi van leeuwe

 

Donations

 
Show all donations
Started on 28/07/2022
Viewed 2977x
Website widget
Add a widget of this fundraiser to a website or blog
 
Other fundraisers in: Animals Charity
Report abuse