Helpt u mij tegen fraude/oplichting


Ik ben opgelicht door een riool service bedrijf en vraag mijn zuurverdiende spaargeld terug te krijgen en hun te stoppen.
Be the first to support this fundraiser!
Ik ben opgelicht door https://rrsrioolservice.nl/
Ik had een verstopping door vet en kalkaanslag in mijn hoofdafvoer. Ik heb daarop de gemeente gebeld (leudal) en zij zijn geweest om de eerste meters te ontstoppen. Voor de rest wat onder het huis ligt hebben ze me geadviseerd contact op te nemen met RRS riool service in Roermond. Toen ik in mijn werkauto zat (stilstaand) heb ik een google search gedaan en de eerst link (niet eens gesponsord) was https://rrsrioolservice.nl/ Ik heb ze meteen gebeld (achteraf raar dat dit een 085 nummer was en geen lokaal nummer. Er klonk een vriendelijke mannelijke stem aan de andere kant die het uiteraard erg vervelend voor me vond. Hij vroeg nadat hij in de zogenaamde agenda had gekeken of het uit kwam als er al binnen een half uur iemand op de stoep zou staan. Omdat ik op dat moment in nood zat heb ik snel aangegeven dat dit geen probleem was, graag zelfs. Ik heb daarop gevraagd wat het ongeveer zou gaan kosten. Meneer gaf aan dat ze te werk gaan als volgt: Ze komen kijken wat een voorrijkosten van 37,50 ex btw met zich mee zou brengen. Ze gaven dan meteen aan of ze het konden oplossen en wat het in totaal zou gaan kosten. hij haf aan dat het 139,95 per meter ex btw zou kosten wat ze naar binnen zouden brengen. En vervolgens zou ik akkoord moeten gaan en zouden ze dan beginnen. Enfin Er stopte een blauwe caddy en er stapte 2 mannen uit. Een had een map vast kennelijk de belangrijke man en 1 die tevens aan het stuur zat die zich voordeed als iemand die elke dag kei hard moest werken en elke dag onder de stront zat. Volgens hem dan. Ze hebben gekeken en zijn meteen aan de slag gegaan zonder met mij eerst te overleggen. I.v.m. de praatjes en de lovende woorden welke ze overhadden voor mij de omgeving het huis etc. is er geen minuut bij me opgekomen dat deze 2 heren me een poot gingen uitdraaien. Nadat ze van voren een x aantal meter veer er in hadden gedaan kwamen ze niet meer verder en gaven ze aan dat ze bij een t stuk waren beland waar de veer niet verder kon. Dit was totaal niet waar want ik had iemand in de kruipruimte (zij gingen daar zelf niet in) die hoorde dat de veer nog zeker 1,5 meter verder kon, maar dat kregen wij ze niet overtuigd. Een van de heren vroeg aan mij of er achter nog een putje was zodat ze konden proberen om via die kant de veer er in te krijgen. Ze zagen al meteen dat het gat te smal was maar ze hadden wel een ander kopstuk wat op de veer gezet kon worden. (lang niet zo efficiënt als hetgeen wat er op zat) Ook hier weer meters er in geduwd maar oei hier stagneerde het ook na een aantal meter. Omdat ze allebei wat flauwtjes waren van hun suiker te kort zijn ze terug naar de bus gegaan om daar wat zoets te pakken en toen ze terug waren kwamen ze tot de conclusie dat het kon liggen aan een verzakking van de rioolbuis. Maar ze zouden nog 1 keer proberen vanaf de voorkant. Ondertussen dat ze dit aan het doen waren stroomden er appjes binnen die kennelijk belangrijker vonden dan mij te helpen. Ik heb daarop gevraagd of de vriendinnen of vrouw al moeilijk deed maar er werd enkel gereageerd in een taal die ik niet kon verstaan. Toen ze hier ook weer vastliepen met de veer wisten ze het zeker het had met een verzakking te maken. Dus het hield hier voor hun op maar ik moest maar een keer de wc vaker doortrekken dan kon nu het losgemaakte vuil zeker wegspoelen. Toen ze de veer weer in de auto hadden gedaan vroegen ze of ze misschien hun handen mochten wassen en kwamen ze met 2 naar binnen. De ander die voor mij in de kruipruimte zat (familielid) was inmiddels naar huis. Ik gaf omdat ze weer aangaven wat flauwtjes te zijn hun allebei een red bull en ze begonnen met het opmaken van de rekening. Op een wit blauw blad met een logo van een algemene service welke achteraf bleek dat tekst wegviel (ik heb het dan niet goed doorgenomen??) En gaven ze aan de pin doet het niet dus moesten ze het hoofdkantoor vragen voor een qr code. Ik had daarop al een beetje mijn twijfels en gaf nog aan omdat ik pinapparaten repareer of ik even er naar moest kijken maar dat hoefde niet. En ineens hadden ze wat haast met het opstellen van de rekening. Ze telden uit hoeveel meters er in was gegaan en inclusief btw kwam dat uit op een bedrag van 2753 euro (die 83 cent gaven ze me wel kado) Ik schrok van dat enorme bedrag maar omdat ze er op bleven hameren met zijn 2 dat het altijd zo ging heb ik middels qr code en dus een bankoverschrijving de betaling voltooid (dom dom dom) Ze bedankt me vriendelijke voor de opdracht en stapte weer in de caddy om vervolgens te vertrekken. Ik had enorme buikpijn van het bedrag maar ik wist niet beter en hoopte dat de verstopping ook verholpen zou zijn.
De volgende dag heb ik contact opgenomen met het zelfde bedrijf en telefoonnummer en gevraagd of ze de rekening die ze overigens mij nog zouden mailen, al verstuurd was. Hun reactie was dat ze geen melding konden zien op mijn adres. En toen wist ik het zeker ik ben opgelicht. Ik heb daarop google geraadpleegd en jawel hoor via trustpilot kwam de ene na de ander melding voorbij over rrsrioolservice.nl
Omdat de verstopping nog niet verholpen was heb ik rrs.nl (welke ik al meteen had moeten bellen) gecontact en zij hebben netjes alles opgelost voor een meer dan normale prijs.
Ik heb de bank gebeld en omdat het geen automatisch incasso is kan ik het niet terugboeken. Maar wanneer er een aangifte gedaan is kan de bank in onderhandeling met de bank van de tegenpartij. Ik heb daarop via de website van de politie aangifte willen doen voor oplichting maar kon zo snel niet te juiste weg vinden. Daarop heb ik gebeld met ze en werd me verteld dat ze nu niks konden doen maar dat ik contact moest opnemen met het juridisch loket. Hun heb ik ook gebeld en zij gaven me aan dat ze niks voor me konden doen omdat ik te veel verdiende.
Ik ga alsnog aangifte doen bij de politie zodat ik bij mijn bank iets in gang kan zetten. Ook heb opgezocht waar de website gehost is en ook hun ga ik een mailtje sturen dat ze een website hosten voor oplichters. Wellicht gaan ze er in mee om deze uit de lucht te halen.
Ik weet dat ik eigenlijk niet kan verwachten dat door mijn eigen schuld ik geld mag vragen, maar als alleenstaand man is 3000 euro echt veel geld waar ik lang voor moet sparen. En ik zal daarbij er alles aan doen om er voor te zorgen dat dit bedrijf niet nog meer slachtoffers maakt.
Updates
Collectors
Fundraiser organised by:
